יום ראשון, 21 בפברואר 2010

"טיול הוא מקסים רק במבט לאחור..." - "במבט על" על הבלוג שלי

"טיול הוא מקסים רק במבט לאחור"/ פול ת'רו
רשומה שלוש עשרה 21.2.10
הציטוט שהבאתי לעיל, הולם מאוד ומסכם לדעתי את תהליך הלמידה שלי במסגרת ניהול הבלוג הנוכחי עד כה. על כך ברצוני לכתוב בפוסט זה.
לאחרונה שקדתי על ליטושים וסיומות אחרונים לעבודת גמר שאני מגישה במסגרת הקורס "ממידע לידע במרחב הדיגיטאלי – הלכה ומעשה" בלימודיי. נושא עבודתי התמקד בתיאור בלוג זה, אותו ניהלתי (ומן הסתם אמשיך לנהל בהמשך) במהלך לימודיי, כשאני בוחנת אותו באופן רפלקטיבי. אף כי הרחבתי את היריעה על הסוגיות שעלו בעבודה, אני מוצאת גם את פוסט זה בבלוג הנוכחי כמקום טבעי, ראוי ומתבקש להביע את תחושתי ברגעים אלו כלפי הבלוג שלי. זוהי תחושה שחשים כשמגלים דברים חדשים... לעתים מגלים אותם במהלך החיפוש, ולעתים דווקא כשלא מתכוונים... התחושה הזו מלווה בסיפוק ובהנאה צרופה. במהלך בחינת הבלוג הנוכחי הופתעתי לגלות עד כמה הוא היה רלוונטי להתפתחותי כלומדת: הוא היווה עבורי כלי שאפשר ארגון מידע שצברתי בלימודים. הכתיבה בו לצד קריאת פוסטים של חבריי לקורס, במסגרת הבלוגוספירה, עודדו אותי לחשיבה מחודשת על נושאים ותיאוריות אליהם נחשפתי, ולהעמקת הידע בהם. לא אחת נעזרתי בכתיבה בבלוג כדי לשתף את חבריי בחוויות, רשמים ומחשבות על תהליכי הלמידה האישיים שלי, אך גם על סוגיות בנושא שילוב הטכנולוגיה בחינוך, שנתקלתי בהן במדיה התקשורתית.
אני חושבת שבעוד שבתחילת הדרך הייתי די ספקנית באשר לתרומתו של הבלוג לתהליכי הלמידה שלי, כיום במבט לאחור, כשאני מתבוננת על הבלוג, אני נוכחת לשמחתי לראות כי חששותי התבדו לחלוטין. כיום אני מודעת לייחודו של הכלי כמתעד תהליכי למידה, ככלי המאפשר ניהול של ידע, ככלי שבמסגרת הלמידה החברתית בכלל והלמידה המקוונת בפרט, הוא יכול לתרום להבניית הידע. לא תמיד מודעים במהלך המסע לדברים אלו. אבל כשעוצרים לרגע ומתבוננים מגלים עד כמה "הטיול הוא מקסים רק במבט לאחור"- והגילוי הוא כיף גדול.

אין תגובות: