יום רביעי, 25 בנובמבר 2009

הקונסטרוקטיביזם הטכנולוגי בעבורי - רשומה חמישית 25.11.09

כולנו יודעים שהתפיסה הקונסטרוקטיביסטית רואה בידע פרי של הבניה אישית. למדנו כי לפי גישה זו הידע מתגבש בצורה תהליכית בעקבות התנסויות של הלומדים.
ההתנסות בחיפוש מאמרים בפורטלים ובמאגרי המידע האקדמיים בשיעורים האחרונים בקורס "ממידע לידע במרחב הדיגיטאלי", ובשעות החיפוש הרבות ביניהם בבית, חידדה אצלי תובנה זו אף יותר. אני נוכחת לראות כי במקביל להעשרת הידע התוכני בנושאי המחקר שלי, ידע שאני מקווה כי יעמוד בסופו של דבר בהלימה לנושאי המחקר שלי בעבודת הסמינריון והפרויקט, אני רוכשת באופן תהליכי ידע חדש נוסף. זהו ידע טכנולוגי הנותן מענה לשאלות כגון: כיצד מתמצאים בעולם האקדמי הטכנולוגי? כיצד משכללים את יכולת ההבחנה והמיון של מציאת פריטי הידע הדרושים – הרי זהו "החיפוש המתקדם" – וזוהי סוגיה הנראית בעיני לא פחות חשובה נוכח העושר הרב, עד כדי לעתים "הצפה" של החומרים התיאורטיים הספרותיים... אינני שוללת כמובן גם את הלמידה בחברותה – ההתייעצות עם המנחים והעמיתים לקורס, פנים מול פנים, או במסגרת הפורומים.
סוגיה זו של הבניית ידע טכנולוגי (קונסטרוקטיביזם טכנולוגי) מחזירה אותי למאמרו של רפאלי "תקליק – תצליח", אליו התוודענו בראשית הקורס, ובעצם מאפשרת לי להתבונן באור אחר על סוגיית הגלישה והחיפוש באינטרנט. במקום שאני נמצאת בו כרגע בתהליך הלמידה שלי, אני חושבת שבתהליך של הבניית ידע של חיפוש מושכל בנבכי הטכנולוגיה אכן לומדים להקליק בתקווה כמובן להצליח בסופו של דבר- בטווח הקרוב במציאת מאמרים וספרות רלוונטית לנושאי החיפוש, ובטווח הרחוק – במתן מענה הולם לשאלות המחקר בעבודות השונות שעלינו להגיש. תהליך הבניית הידע שלי בסוגיית החיפוש אחר ספרות אקדמית במאגרי המידע השונים, שוב אשר לי הלכה למעשה את אשר חוויתי בקורס בשנה שעברה - הסביבה הטכנולוגית מהווה כר פורה להתנסות וללמידה קונסטרוקטיביסטית.
תארו לכם מה זה עושה לילדים...
המשך למידה פוריה וחוויות גילוי חדשות לכולנו.
יפית.

אין תגובות: